środa, 3 czerwca 2015

"Warto karmić piersią" - recenzja

Wśród wartościowych książek, które pożyczono mi celem zgłębienia tajników zbliżającego się macierzyństwa znalazła się pozycja dotycząca karmienia piersią. Poniżej przedstawiam jej recenzję.

źródło: laktamed.pl


"Warto karmić piersią" Magdalena Nehring-Gugulska (wydawnictwo Optima)

Autorka to lekarka, dr n. med. oraz pierwszy polski Międzynarodowy Certyfikowany Konsultant Laktacyjny IBCLC. Napisała mnóstwo publikacji i artykułów popularnonaukowych dotyczących naturalnego karmienia. Książka, którą dziś opisuję, została wydana po raz pierwszy w 1996 r. (czyli za rok okrągła rocznica!:) 

Format publikacji przypomina zeszyt z przydatnymi notatkami, a nie opasłą kolubrynę, w której ktoś wymądrza się naukowym językiem. Książkę podzielono na podrozdziały, w których każdy stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące karmienia lub radę na problemy związane z laktacją. I tak znajdziemy tu takie zagadnienia, jak:
- jak zacząć karmić?
- kiedy odciągać pokarm?
- jak postępować w okresie nawału pokarmu?
- co robić, gdy dojdzie do zastoju?
- co robić, gdy dojdzie do zapalenia?
- jak zacząć karmić po cesarskim cięciu?
- jak karmić bliźniaki?
- jak karmić wcześniaka?

Poradnik uzupełniono ilustracjami oraz historiami z życia pacjentek autorki. Książka jest niczym przewodnik, doradca i dobry przyjaciel. Nie spodziewałam się, że sięgnę po nią przed porodem, przewidywałam, że zajrzę do niej po wyjściu ze szpitala lub w razie wątpliwości. Cieszę się jednak, że zrobiłam to wcześniej - jestem spokojna, że mam w pobliżu solidnego sprzymierzeńca w kamieniu piersią.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Za wszystkie spostrzeżenia i wsparcie - dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...