sobota, 7 listopada 2015

Muszle + mleko...?

Co wspólnego mają ze sobą muszle i mleko mamy?

Z ich połączenia powstały muszle laktacyjne, o których dziś słów kilka.

źródło: zdjęcie własne

O ich istnieniu usłyszałam od położnej podczas wizyty patronażowej. Rozmawiałyśmy o zbliżającym się weselu mojej siostry i karmieniu piersią w tym kontekście. Żaliłam się, że jest mi trudno się zorganizować, by znaleźć czas na użycie laktatora. Odciągnięte mleko planowałam mieć na wszelki wypadek, gdyby zaistniała taka potrzeba.

Usłyszałam wtedy, że może warto byłoby się zaopatrzyć we wspomniane muszle laktacyjne. Z założenia miały one zastąpić wkładki laktacyjne - umieszcza się je w miseczce stanika, ściekające do nich mleko nie wsiąka we wkładkę, a jest zbierane w zbiorniczku i może być podane dziecku po uzbieraniu większej ilości mleka. Pomyślałam - to idealne rozwiązanie dla mnie! Poza taką funkcją poleca się je mamom, które mają poranione brodawki, gdyż muszle pozwalają na przepływ powietrza i nie ocierają naskórka.

źródło: zdjęcie własne

Do wesela było mało czasu, udałam się więc kolejnego dnia po wizycie położnej do apteki. Tutaj zaskoczenie - pani farmaceutka pierwsze słyszy o takim wynalazku, kapturki na sutki to ma, ale muszli u nich nie znajdę. Nie zrażona udałam się do kolejnej apteki, gdzie również zadziwiłam pracowników swoją prośbą. Niestety sytuacja powtórzyła się w jeszcze paru miejscach. W jednej z aptek kojarzyli taki sprzęt i usłyszałam, że owszem, kiedyś mieli, ale nie opłaca im się tego zamawiać, gdyż opchnięcie tego towaru zajęło im 2 lata. Zasmuciło mnie, że dla porównania puszki z mlekiem modyfikowanym są dostępne w każdym markecie... Uruchomiłam Internet i pamiętając o presji czasu znalazłam opcję odbioru zamówienia w aptece kolejnego dnia, czyli dzień przed weselem. Farmaceutka, a prywatnie żona kuzyna, doradziła, bym zamówiła oba dostępne modele, bo najwyżej odeślą, jeśli się na któryś nie zdecyduję. Ostatecznie kupiłam muszle dwóch różnych firm (NUK - fotografia pierwsza i AKUKU - fotografia druga) z intencją, że je sobie porównam, tym bardziej, że czas naglił, a ich cena była do przełknięcia.

Okazało się, że oba komplety nie nadają się do użycia podczas wesela, ani w ogóle podczas żadnego wyjścia poza domowe pielesze, gdyż bardzo się odznaczały, dosłownie odstawały w środkowej części piersi, nie dało się ich przeoczyć (pomijam, że przez fakt odstawania nie mieściły się w żaden dopasowany stanik poza miękkim topem).

Idea zatem słuszna, jednak w moim przypadku wyłącznie do stosowania w domu. Być może to kwestia rozmiaru (nie znalazłam firmy, która oferowałaby różne rozmiary), być może za dużej pojemności muszli (przez co odstają).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Za wszystkie spostrzeżenia i wsparcie - dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...