środa, 20 stycznia 2016

Prezenty na pierwszą wizytę - dla rodziców

źródło: pinger.pl
Podczas pierwszej wizyty odwiedzający skupiają się głównie na najmłodszym członku rodziny. Po opisaniu pomysłów na prezent dla noworodka (tutaj) przyszedł czas na inspiracje na upominek dla rodziców.

Pamiętam, jak było mi miło, gdy przy tej okazji otrzymywałam również jakiś drobiazg. Dużo częściej goście pomyśleli o czymś dla mnie, niż o czymś uniwersalnym i wspólnym dla mnie i męża. Podobnie, jak wcześniej, będę bazować przede wszystkim na naszym doświadczeniu jako obdarowanych i jako darczyńców oraz na swoich przemyśleniach.


źródło: twojekwiaty.pl
- kwiaty - mniejszy lub większy bukiet (najczęściej z róż) lub pojedyncze sztuki (np. okazały słonecznik), w zależności od pory roku cięte: polne, ogrodowe, z kwiaciarni lub doniczkowe.


źródło: zszywka.pl
- kartka gratulacyjna - gratulacje z okazji narodzin dziecka najczęściej spływały do nas telefonicznie lub ustnie, część osób pokusiła się o dołączenie lub przesłanie pocztą okolicznościowej kartki. Do dziś, po ponad pół roku od ich otrzymania, stoją u nas w widocznym miejscu :)


źródło:iceis.pl
- słodycze, używki - bombonierka, domowe ciasto, kawa, alkohol (o ile mama może ostrożnie podejść do takich produktów, to zwykle chętnie zajmie się nimi tata;) Podkreślę, że o ile mama karmi piersią, to alkohol niech będzie tylko dla taty.
źródło: polki.pl
- kosmetyki - mama to też kobieta, a tata to też mężczyzna ;) Jednym z ciekawszych upominków, jakie dostałam były kosmetyki do makijażu (baza pod cienie do powiek, cienie i lakier). Do tej kategorii zaliczyć też można balsam do ciała (może być jakiś specjalistyczny, np. na rozstępy lub mniej specjalistyczny, a ładnie pachnący), żel pod prysznic lub do kąpieli czy krem do rąk.


źródło: sklep.pro-familia.pl
- akcesoria dla mamy - herbatki wspierające laktację, wkładki laktacyjne, topy do karmienia (o stanikach do karmienia w okolicy Poznania przeczytacie tutaj).


źródło: pl.dreamstime.com
- voucher (czyli karta upominkowa) - wejście na fitness/siłownię, na basen, do spa, na zabieg upiększający/relaksacyjny, do kina, na warsztaty pierwszej pomocy, chustonoszenia, masażu Shantalla, rodzinną sesję zdjęciową itp. Najlepiej bezterminowe lub z dłuższym terminem ważności, by rodzice zdążyli wykorzystać :)

2 komentarze:

  1. Zdecydowanie się z tym zgadzam. To miłe, kiedy przy okazji pierwszych odwiedzin dziecka goście pamiętają także o mamie czy o ojcu dziecka. Ostatnio miałam okazję przekonać się o tym z innej perspektywy - nie jako osoba obdarująca, a jako obdarowana. Urodził mi się syn i jak wiadomo w związku z tym przez mój dom przewinęło się sporo gości - najczęściej z prezentem dla naszego dziecka, ale czasem i z drobiazgiem dla mnie. To było bardzo miłe i myślę, że jest to zdecydowanie fajny zwyczaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze odczucia i doświadczenia w tym temacie są zatem podobne:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, będzie mi miło, gdy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Za wszystkie spostrzeżenia i wsparcie - dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...